Болка в кръста | Болки в кръста, лекуване на болката и лечение | Нурофен

Освободете се от болката в кръста

Страдате ли от болки в кръста? Ако болката в кръста Ви пречи да се радвате на живота и да вършите работата си така, както трябва, не сте самият себе си, заради този проблем. Болките в кръста са често срещан проблем. 1,2 Симптомите могат да варират от лека до внезапна болка, спазми в кръста или мускулите от средата на гърба.3

При повечето хора болките в кръста са предимно временни. Ако подходите към тях така, както е необходимо, вероятно ще се почувствате по-добре след няколко дни. 1,3

За дa се възстановите, представяме Ви информация относно често срещаните причини за болка в кръста, какво можете да направите за лечението й и съвети за предотвратяване увреждането на кръста :

Какво представлява болката в кръста?

При повечето хора навяхването, спазъма или усукване на мускули или лигаменти на гърба са вероятно причина за болката. 3,4 Някои от най-честите причини за болката в кръста са: 3,4

  • Неправилно вдигане на предмети
  • Прекомерно разтягане на мускулите, докато вдигате тежко, навеждате се или се обръщате
  • Неправилна стойка
  • Неправилна позиция при спане или твърде мек матрак
  • Надномерно тегло
  • Бременност
  • Липса на физически упражнения
  • Стрес
  • Пушене

С напредване на възрастта расте и вероятността да страдате от болки в кръста – най-често срещани при лица на възраст между 30 и 50 години. 3

По-голяма е вероятността да страдате от болки в кръста, ако не правите често физически упражнения и прекарвате в офиса дълго време. Понякога пък усещате болки в кръста точно, заради твърде интензивните физически упражнения!3 Важно е да намерите идеалния начин.

По какъв начин мога да лекувам болката в кръста?

Когато страдате от болки в кръста, може да е изкушаващо да лежите, но все пак има обикновени неща, които можете да вършите през първите 2-3 дни, за да се освободите от болката и да ускорите възстановяването: 1-4

  • Погрижете се за себе си: сложете си пакет с лед на гърба за 20-тина минути, на всеки 1-2 часа, през деня. През първите дни избягвайте да слагате топло на болното място, да употребявате алкохол или да масажирате мястото (дори това да дава приятно усещане). Те ще доведат до увеличаване на възпалението. След 2-3 дни, можете да прилагате топли компреси за отпускане на мускулатурата.
  • Останете активни: избягвайте безполезните дейности – но ако можете, продължавайте да правите леки движения и периодично се опъвайте. Физическите упражнения за кръста могат да имат ефект върхи ускоряването на лечението. Ако не сте убедени, поискайте физиотерапевта да Ви показва движения за разтягане нa мускулите на кръста и такива за стягане, които могат да допринесат за възстановяването Ви.
  • Продължавайте да се движите: избягвайте да оставате само в една поза (например, седнали пред компютъра, да гледате телевизия или легнали) повече от 20-30 поредни минути. Колкото повече се движите, толкова по-добре ще се чувствате.
  • Контролирайте болката си: приемайки обикновен аналгетик, като Ибупрофен, можете да останете активни, като временно облекчите възпалението и леката до умерена болка в кръста. Потърсете съвет първо при професионалист в областта, ако сте над 65 години, пиете лекарства, бременна сте или кърмите.
  • Бъдете положителни: ако болката в кръста Ви дразни, не позволявайте тя да контролира настроението Ви. Използвайте прости техники за отпускане и дишане, които могат да Ви помогнат да се справите с нея в периода на лечение.

Обърнете се към лекар, ако болката в кръста не намалява с времето или ако имате други симптоми, които Ви безпокоят (например, температура, трудности с уринирането, изтръпване или усещане на тръпки в краката). 1

Съвети за справяне с болката в кръста.

Има няколко неща, които можете да правите, за да намалите риска от поява на болки в кръста: 3,4

  • Вдигайте правилно предмети и избягвайте те да са тежки: стъпете здраво на земята, не вдигайте с кръста.
  • Не свеждайте рамене и не навеждайте глава, когато сте прави или седнали.
  • Запазете стойката си изправена, когато сте зад волана или в офиса.
  • Правете редовно физически упражнения и контролирайте своето телесно тегло.
  • Откажете цигарите.
  • Носете удобни обувки, c ниски токчета.
  • Спете на една страна, за да намалите до минимум изкривяването на гърба и използвайте твърд матрак.