Намалява мускулната болка | Намаляване на мускулните разтягания и изкълчвания | Нурофен
Breadcrumbs

Физическите упражнения могат да бъдат болезнени

Знаете какво е усещането – пренатоварихте се във финес залата и сега имате мускулна треска в зони, където никога не се е проявявала.

Мускулната треска е често срещана и може да засегне която и да е част от тялото, от шията, раменете и надолу, към краката.1

МУСКУЛНА ТРЕСКА МОЖЕ ДА СЕ ПОЯВИ НАВСЯКЪДЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО В ЗОНАТА НА КРЪСТА, ШИЯТА, РАМЕНЕТЕ, КРАКАТА И ГЪРДИТЕ

ЧЕСТО СРЕЩАНИ ПРИЧИНИ ЗА МУСКУЛНАТА ТРЕСКА

Не трябва да бъдете големи фенове на ходенето в залата за тренировки, за дa имате мускулна треска. Причините за това могат да бъдат:

  • пренаторварване на един мускул 2
  • всякакъв вид физически упражнения, които не практикувате редовно3
  • увреждане (разтягания и изкълчвания)2
  • напрежение на мускулите.2

Уврежданията, като например мускулните разтягания и изкълчванията, могат да възникнат, ако сте практикували интензивни  физически упражнения,  различни от обичайните, с които е свикнало Вашето тяло или при злополука, като например падане или удар.4

Ако Ви болят мускулите в цялото тяло и не знаете каква е причината, възможно е да имате инфекция или да страдате от друго заболяване.1 Следователно, добра идея е да посетите лекар.

СЪВЕТИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НA МУСКУЛНИТЕ БОЛКИ

Ето няколко съвета за намаляване на мускулната болка, причинена от увреждане или интензивна физическа дейност:2

  • Не тренирайте известно време
  • Поставете лед на съответното място през първите няколко дни след увреждането, след което нанесете топъл компрес за облекчаване на болката, която още усещате след първите три дни
  • Можете да приемете аналгетик, като например Ибупрофен

За намаляване на мускулните болки, причинени от физически упражнения или стрес:2

  • Правете леки разтягания.
  • Избягвайте известно време натоварващите физически дейности.
  • Използвайте техники за отпускане, като например медитация, за намаляване на напрежението.
  • Използвайте аналгетик за намаляване на болката.

ПРЕВЕНЦИЯТА Е НАЙ-ДОБРИЯТ НАЧИН ЗА ИЗБЯГВАНЕ НА МУСКУЛНАТА БОЛКА.

Ето няколко съвета за намаляване нa мускулната болка:

  • Направете загрявка преди физическите упражнения.2,4
  • Спортувайте редовно, за дa запазите мускулите в добра форма.2,4
  • Избягвайте физическите упражнения, когато сте изморени.4
  • Хидратирайте се добре.2
  • Избягвайте злополуките, като запазвате своя дом и работното място добре организирани.4
  • Разтягайте се от време на време, особено ако работите в офис.2